8. december 2016
HUSK
Minimer

Har du ikke trænet i lang tid .. eks: har du været skadet eller ikke trænet i 6 uger så skal du starte meget langsomt op .... det svarer til at du skal starte mindst 18 uger tilbage i dit træningsprogram !!!

Altså, for her uge du har ligget stille skal du bruge 2 uger for at komme tilbage til samme niveau som før stoppet.

  
Forbedring eller vedligehold

Vil du gerne blive bedre eller vil du vedligeholde din form med så lille en træningsindsats som muligt - så har du fundet det rigtige sted.

Vi vil løbende tilføje informationer - Tips & Tricks og artikler - så hold øje med siden og få en bedre træning.

Har du spørgsmål eller ønsker til programmer så skriv til info@frontrunner4life.dk



Problemer / Skader

Rigtig mange skader kommer fra forkerte eller nedslidte sko.

Så start med at få en løbetest hos en butik du stoler på og som har ekspertisen til at vurdere din løbestil. Butikken skal have viljen til, at ville sælge dig de sko der er bedst for dig og ikke bare de sko som butikken tjener flest penge på.

Du skal ALTID løbetestes når du køber nye sko - de ændringer som alle sko-fabrikanter laver på skoene hver gang der kommer en ny kollektion, kan gøre at skoene får en lidt anden karakteristik og dermed måske ikke længere er skoen for dig.

Husk: Det er sjældent nødvendigt at købe de dyreste sko i butikken.
Og piger: man vælger IKKE løbesko efter farven på skoene.
 

Træn smart og effektivt

Og hvad er effektiv træning så?

Vi har tre nøgleord:

1. Variation
2. Variation
3. Variation

Du kan variere:
træningsbelastningen på kroppen
underlaget du løber på
tempoet du løber i
ruten du løber
længden på træningspasset
hvornår du træner
hvem du træner med
skridtlængde

 

Pulsure

Lad det være sagt med det samme - du kan sagtens træne uden at eje et pulsur.
Men vil du træne effektivt og med mulighed for at følge din udvikling/træning tæt - så er et pulsur et must.

Vi anbefaler at du bruger Garmin GPS ure. Her får du mest funktionalitet for pengene og du vil kunne downloade trænings-programmer og andet direkte til dit pulsur her fra siden.

Se nedenfor om modelvalg.

Se mere om træning uden pulsur under Artikler - Jeg har ikke noget pulsur

Vi anbefaler

Det bedste køb - det vil sige der hvor du får mest værdi / fuktionalitet for pengene pt er: Garmin Forerunner serien.

Sørg for at vælge en model der ender på 10 og hvor model nummeret mindst er 310. I disse modeller kan du downloade træningsprogrammer til uret og dermed lade uret være din træner når du udfører de enkelte elementer i et træningspas.

Så skal du kun koncentrere dig om at løbe. 

Tabt træning kan ikke indhentes

Om beskyttelse af private oplysninger  |  Vilkår for anvendelse
Copyright 2010 Frontrunner4life.dk - SC Data